فرشهاي ۷۰۰ شانه با ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ شانه چه تفاوتي دارد؟

به وبگاه جامع حوزه فرش و گليم خوش آمديد.

فرشهاي ۷۰۰ شانه با ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ شانه چه تفاوتي دارد؟

به فرشهاي پرزدار قالي ميگويند. در واقع، قالي در زير مجموعهي فرش قرار ميگيرد. اما بسياري از شركت هاي معتبر نيز طرح هاي خود را با اسامي مشابه همانهايي كه در بالا ذكر شد نام گذاري مي كنند اما ممكن است يك طرح با يك اسم مشخص توسط توليدكننده هاي مختلفي توليد شود پس اگر برند خاصي را مد نظر قرار داده ايد به موارد ذكر شده در اين مقاله براي تشخيص اصالت فرش دقت كافي را داشته باشيد.

4ـ پيرنگ در داستان عروسكفروشي بدين قرار است: «در شب سرد پاييزي، پسركي همراه با تولهسگ از بيپناهي و سرما در درگاه خانهاي كِز كردهاند. پليسِ گشتِ شب پسرك را ميبيند و به منظور اجراي قانون به او هشدار ميدهد كه از آنجا برود، پسرك آنجا را ترك ميكند. صبح روز بعد مردم به تماشاي جنازهاي ديگر (جنازة پسرك عروسكفروش) ميايستند. امّا تأثير فاصلة طبقاتي و محيط را نيز به شيوههاي گوناگون، چون انتخاب فصل سرد سال و انتخاب شب براي داستانش و نيز گذر پسرك عروسكفروش از مناطق مختلف شهري بيان ميكند.

در واقع، اين «نيستِ هست نما» چون ملفوظ نيست و طبعاً آوايي ندارد، نميتواندـ همانندِ هايِ ملفوظ ـ نشانهي نوشتاري آواي خود باشد و واج محسوب گردد؛ بلكه يك نشانهي قراردادي براي اشاره به آوا يا صوت ديگري است كه خود آن مصوّت نشانهي نوشتاري (حرفي) ندارد و هاي غير ملفوظ كه از خود آوايي ندارد، نميتواند ادا كنندهي آواي كسره (ـِ) يا فتحهيِ (ـَ) پيش از خود باشد. اين واژه تعريب باذه يا باده است. در اين مدل، واژه به عنوان محور اصلي تجزيه و تحليلهاي صرفي مطالعه ميشود (هاكت، 1958). در صرف واژگاني، اجزاي دستوري صرفي به صورت سطوح سلسلهمراتبي منظم ميشوند (الن 1978؛ سيگل 1974؛كيپارسكي 1982). وندها باعث ايجاد سطوح و تغيير در پايه ميشوند. اين واژه گرتهبرداري از تركيب«پايتخت» فارسي است. اينجا اين سؤال پيش ميآيد كه آيا ديرش زماني داستان در دو اثر مورد نظر ما با ديرش زمان سخن متوازنند؟ «ديرش زماني به ترتيب به طول زمان داستان با طول سخن روايي مربوط است. ترتيب ارائه شده بر اين مبنا است كه واژگان هر دسته داراي قدر مشترك هستند، ولي در باب تداعي معنا يكي عميقتر از ديگري ميباشد. در اين زمينه جستارهايي كم و بيش مرتبط انجام گرفته و به چاپ رسيده است.

نتايج تحقيق حاضر هم با انجام آزمون آماري رگرسيون، نشان داد كه سرمايه اجتماعي( مخصوصا اعتماد اجتماعي و مشاركت علمي) به عنوان متغير كليدي در افزايش دانش آفريني تاثيرگذار بوده است؛ بنابراين از اين حيث مي توان نتايج تحقيقات انجام يافته را قابل كاربرد در جامعه آماري مورد مطالعه دانست. نويسندگان هر دو اثر با ديدي ناتوراليستي به موضوع فقر پرداختهاند و در آثارشان، جبر اجتماعي و وراثتي را به صورت تأثيرگذاري به نمايش گذاشتهاند. در جريان همين انتقال قدرت بود كه كاووس حاكم طبرستان به هلاكت رسيد (همان، 261) با توجه به حمايت كاووس از مزدكيان و اعتقاد خودش به اين آئين ميتوان احتمال قريب به يقين داد كه مسائل اعتقادي و اجتماعي اين گروه در خطه فرمانروايي او؛ يعني طبرستان كه به عنوان مكان اصلي تأليف مرزباننامه شناخته شده است، شيوع بيشتري يافته باشد و در نتيجه ميتوان قدري از اين نوع حكايات كه دربردارندة مسائل آزاد جنسي است و با فرهنگ اسلامي سازگار نيست، را منتسب به جريان مزدكيه مخصوصاً گسترش بيشتر آن در ايالت طبرستان دانست. در جثّة علي الرّصيف هم ما توصيفهايي از صحنه داريم؛ مانند توصيف ابتداي نمايشنامه كه مكان وقوع حوادث را به خوبي شرح ميدهد.

خريد قسطي فرش ماشيني فرش نگين مشهد هلال براي راحتي شما عزيزان خريد قسطي فرش را در نظر گرفته است. شما خريداران مي توانيد از شرايط اقساط ۳۶ ماهه بدون پيش پرداخت و ضامن استفاده كنيد و تا سقف ۵۰ ميليون تومان خريد خود را انجام دهيد. براي دريافت راهنمايي و اطلاعات بيشتر مي توانيد از طريق شماره تماس ۰۳۱۵۴۷۶۰۷۸۰ و ۰۹۳۹۳۶۱۸۱۸۳ يا شبكه هاي اجتماعي با ما در تماس باشيد. براي خريد اقساطي فرش مي توانيد به صورت حضوري در نمايشگاه فرش نگين مشهد هلال واقع در شهرستان آران و بيدگل و يا مراجعه به نمايندگان ما در شهرستان ها اقدام به خريد خود كنيد. همچنين براي آسايش شما امكان خريد اينترنتي فرش نيز محيا گرديده است. تفاوت خريد اقساطي فرش با خريد نقدي در خريد نقدي فرش شما از تخفيف بيشتري برخوردار هستيد و در خريد قسطي فرش حداكثر با توجه به زمان اقساط كه ۳۶ ماهه است شامل افزايش ۱۵% مي گردد. همچنين از اين مزيت برخورداريد كه فرش قسطي خود را بدون پيش پرداخت خريد مي كنيد و ماهانه با پرداخت مبلغ كمي از فاكتور خود از آسايش بيشتري در خريد فرش برخوردار مي شويد. براي اطلاع از قيمت فرش نگين مشهد هلال مي توانيد با ما در تماس باشيد. 1- «- ﺎ»/-a/ : كلباسي(1380: 98) معتقد است: "اين وند در فارسي ميانه به صورت /-āg/بوده است، مانند dānāg «دانا»، garmāg «گرما»". اين گليم فرش ها را در مدل ها و طرح هاي متنوع و متفاوت توليد مي كنند كه بسته به فراخور سليقه مشتريان و متناسب با جايي كه نياز داشته باشند تهيه واستفاده مي نمايند. با وجود شباهت در موضوع و مفهوم دو اثر، درونمايه كه بيانگر ديد مجزّاي نويسندگان اين دو اثر به موضوع «فقر» است، با هم متفاوت است. نقشه هاي گليم فرش دستباف بسيار متفاوت از نقشه فرش هستند بطوري كه تصاوير اصلي از نقشه ي گليم فرش بر اساس تصاوي ذهني بافندگان آن ها مي باشد. برهان، ضمن برشمردن چهار نوع «ه»، نوع چهارم آن را «هايِ بيان فتحه» مينامد و ميگويد: «غير از دلالت بر فتحهي ماقبل هيچ مدخل ديگر ندارد، همچو: «خانه» و«كاشانه» و«بنده»؛ و اين در جمع البتّه ساقط ميشود، همچو: «خانها» و«جامها» و«بندها» و در اضافت به همزهي مليّنه تبديل مييابد، همچو: «خانة من» و «جامة من» و«بندة خدا».

ژانت اين بسامد را كه واقعهاي يك بار اتّفاق ميافتد و يك بار گزارش ميشود، «روايت تكرارشونده» نام مينهد. گرسنگي به او فشار ميآورد و به فكر دزدي ميافتد. در راه هر لحظه گرسنگي و سرما به او فشار ميآورد و بالأخره شب را صبح ميكند. پيرنگ در نمايشنامة «جنازهاي بر پيادهرو»: دو گدا در پيادهرو شب سرد زمستاني را ميگذرانند. همانگونه كه از شواهد بالا برميآيد، زمان هر دو اثر، فصل سرد سال است و در ادبيّات نيز «معناي فراقاموسي يا دلالتهاي زمستان، عبارتند از: افول انسانيّت، بيماري و مرگ» (پاينده، 1389: 37). همانگونه كه «شب» و «زمستان» در اين دو اثر، اتّفاقات شومي را تداعي ميكنند كه در آن اتّفاق ميافتد. امّا مشكل در اين جاست كه كارِ تطبيقِ صورت نوشتاري زبان با صورت گفتاريِ آن كارِ سادهاي نيست؛ بويژه در مورد واژههايي كه نگارش يكسان و همانندي دارند، امّا در اعرابِ حروف يا حركات و معني با هم تفاوتِ آشكار دارند. علاوه بر اين كارشناسان توصيه مي­كنند براي فضاهايي با وسعت كم از فرش­هايي با تركيب رنگ روشن استفاده نماييد چرا كه هر چه كف روشن تر باشد فضا بزرگتر و نوراني تر ديده مي شود. فرش هاي مدرن و فانتزي بهتر است كمي كوچكتر از محلي كه مي خواهيم از آن ها استفاده كنيم در نظر گرفته شوند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.